Opublikowane 0Kategorie Dieta

Bardzo odżywczy sok z surowych warzyw

O terapii sokami możemy przeczytać na wielu stronach i w wielu książkach. Często się mówi o ich prozdrowotnych właściwościach, dlatego polecane są osobom z różnymi schorzeniami. Mi soki kojarzą się mocno z terapiami przeciwnowotworowymi oraz prewencją anemii. Dla mnie kupno sokowirówki wiązało się z potrzebą walki z przemęczeniem i groźbą anemii – X godzin na siłowni, a później przed komputerem robiło swoje..

Swoje soki przygotowuję przede wszystkim na bazie świeżych warzyw – czasem dodaję nieco owoców, ale występują one w mniejszości. Taki sok jest bardzo odżywczy, zawiera mniej cukru niż ten sklepowy lub domowy z samych owoców. Pamiętajmy, że soki to skoncentrowane źródło węglowodanów prostych – większość z nich ma ich tyle na 100ml, co zwykła Cola. Tak – serio! Dlatego warto je pić co kilka dni – niekoniecznie codziennie (zwłaszcza osoby na diecie odchudzającej!).

Wróćmy jednak do tematu – dziś na tapecie mamy jeden z moich ulubionych i najlepiej na mnie działających mikstur 🙂

Do przygotowania soku potrzebujesz:

  • 1 dużego buraka lub 2 mniejsze
  • 1 dużą marchewkę
  • 1/2 dużego jabłka lub 1 małe
  • kawałek korzenia imbiru

I dobrą sokowirówkę 🙂 Teraz modne są sokowirówki wolnoobrotowe. Powinnam napisać, że mój właśnie z takiej pochodzi, ale nie – nie stać mnie jeszcze na taką wypasioną 😉

Przygotowanie:

  • Warzywa obierz i dobrze opłucz (imbiru nie obieraj).
  • Wrzuć do sokowirówki – i gotowe!

Mały tip: polecam dodać imbir jako pierwszy lub drugi – tak, żeby sokowirówka jak najdokładniej go przemieliła.

Dlaczego imbir?

Ponieważ działa przeciwzapalnie, przeciwgrzybiczo. Wspiera organizm w walce z infekcjami, a dodatkowo wspomaga też procesy trawienne. Jest to jeden z niewielu specyfików, które można stosować w ciąży – działa jako środek przeciwwymiotny 🙂

Z tych proporcji wychodzi duży kubek soku (ok. 300ml). W jednej porcji jest ok. 110kcal, 1g białka, 0,3g tłuszczu, 26g węglowodanów.

Smacznego!

Jestem trenerem personalnym. Pomagam ludziom korygować wady postawy ciała, budować masę mięśniową i spalać tkankę tłuszczową. Sportowców przygotowuję kondycyjnie i motorycznie do konkretnych dyscyplin sportowych.